Przepraszam cię bardzo, ale nie jestem przyzwyczajony do transcendencji.

Pośrednika 3 było mi nawet trochę żal.

Co prawda w ostatniej chwili znów podsunięto nam pod nos umowę do podpisania, bez możliwości wcześniejszego zapoznania się z nią, zgłoszenia ew. uwag i, oczywiście, negocjacji wysokości prowizji, ale to niemiłe pierwsze wrażenie Pośrednik 3 wynagrodził nam dość profesjonalnym podejściem podczas oględzin nieruchomości. Sprawiał wrażenie kompetentnego i udzielał dużo informacji w odpowiedzi na nasze pytania. Jednak tak szybkiego oprowadzenia po mieszkaniu jeszcze nie doświadczyłam. Myślę, że w głównej mierze spowodowane było to aktualnymi lokatorami mieszkania, którzy ze wszystkich sił starali się być pomocni pośrednikowi w jego pracy.

Hm, do czego mogłabym przyrównać tę sytuację… O! Wyobraźcie sobie Rincewinda (że niby Pośrednika) przeganiającego handlarzy z Chytrych Rzemieślników, którzy to próbują zrobić w trąbę Dwukwiata. Rincewinda, który usilnie stara się pozbyć natrętów, wyeliminować ich, sprawić, żeby nagle, jakimś cudem, magicznym zrządzeniem losu – zniknęli.

Że niby Dwukwiat to my.

A handlarze z Chytrych Rzemieślników… to sympatyczna pani i pan Żul, aktualni właściciele mieszkania.

Tak.

Odpowiedzią na ich komiczne starania były błagalne wręcz spojrzenia pośrednika, który jakby chciał zaskomleć: „No iiiiiidźcie już stąd, proooooszęęęęęę!”

***

W międzyczasie zatankowałam samochód. Znowu. Czuję się jak przedstawiciel handlowy albo kierowca ciężarówki. Przy okazji obserwuję, jak stacje paliwowe sprytnie robią nas w kunia.

„Promocja! Tanie paliwo w środy!” oznacza, że stacja paliwowa najpierw dyskretnie podnosi cenę paliwa, by w rzeczoną środę z wielką pompą obniżyć ją o całe… 2 gr.

***

Pośrednika 4 nie uratowało nawet Ciasteczko.

Już na początku podniósł mi ciśnienie umową z zapisem następującej treści:

„Zamawiający niniejszym przyjmuje do wiadomości i w pełni akceptuje, że Pośrednik w ramach tej usługi pośrednictwa nie sprawdza przedmiotu transakcji pod względem przydatności dla Zamawiającego. Zamawiający sam w swoim interesie powinien sprawdzić, czy dany przedmiot spełnia jego wymagania.”

Czegokolwiek pośrednik nie ma tu na myśli (a podejrzewam, o co tu chodzi…), powinien doprecyzować ten zapis, na co oczywiście zwróciłam uwagę, naprędce dokonując odręcznych poprawek na umowie.

Na moją sugestię, że przed spotkaniem powinien przesłać mi drogą elektroniczną projekt umowy, Pośrednik 4 odparł bezczelnie, że przecież mogłam poprosić. Profesjonalizm pełną gębą.

A może raczej – głębokie przekonanie, że będziemy kolejnymi zainteresowanymi kupnem nieruchomości, którym da się wcisnąć wszystko i którzy papiery podpiszą bez uprzedniego czytania i refleksji. A figę!

Nieruchomość per se, cóż – do całkowitego remontu. Wiemy na jej temat tyle, ile sami zdołaliśmy ocenić, ponieważ Pośrednik przyszedł na spotkanie średnio przygotowany. Nie umiał np. wskazać nam, gdzie znajdują się liczniki ani powiedzieć, czy w domu jest siła.

Przy okazji pozwolę sobie na dygresję, że na każdym kroku obserwuję brak rozsądnego myślenia i oszczędności kosztów u ludzi. Jestem jeszcze na tym etapie myślowym, że ciągle szokuje mnie ryczałtowe rozliczanie ogrzewania i wody, ponieważ jest to okropnie koszmarne marnotrawstwo i brak oszczędności. Ale żeby taka sytuacja miała miejsce również na osiedlu domków jednorodzinnych…?

Przynajmniej ten sposób ogrzewania (i związane z nim niebotyczne miesięczne płatności, a jakże) wyjaśnia brak ocieplenia dachu. Dach domu składa się bowiem z… blachy. I na tym kończy się historia.

One thought on “Przepraszam cię bardzo, ale nie jestem przyzwyczajony do transcendencji.

  1. blacha mnie rozwalila :D:D

    a posrednik z ciasteczkiem i wykreceniem sie od jakiejkolwiek odpowiedzialnosci, no coz… rzeczywistosc… przypominaja mi sie kontenery dla powodzian… nc

Skomentuj

