Snö

Ostatnio obejrzeliśmy jeszcze jeden dom w trakcie budowy, docelowo w stanie surowym zamkniętym, mimo iż pogoda zdecydowanie nie zachęca do wystawienia na zewnątrz nawet kawałka nogi.

Nie żebym była jakimś zmarzluchem-piecuchem. Jednakże w okresie zimowym przechodzę w jeden z dwóch trybów: Pingwin (Ostrożnie tuptam całymi stopami, kolebocząc się na boki. Z reguły opatulona długim czarnym płaszczem) lub Robot (Opatulona jak powyżej, z tym że mechanicznie stawiam kolejne kroki, przemieszczając się jak najszybciej i najefektywniej z punktu A do punktu B.)

W międzyczasie spadł pierwszy śnieg. Z jednej strony niezmiernie mnie to cieszy, bo będę mogła na własne oczy zaobserwować zimowe utrzymanie dojazdów do nieruchomości, z drugiej strony śnieg w mieście to z reguły wstrętna ciapa, błoto pośniegowe, wydłużony czas dojazdu WSZĘDZIE, nieodśnieżone parkingi i miejsca parkingowe przy ulicy oraz kreatywność innych współużytkowników drogi.

Dom natomiast, hm, jak dom. OK. Pół domu właściwie – ponieważ w drugiej części planują zamieszkać właściciele. Ciekawy pomysł, nawiasem mówiąc: Zainwestować w budowę domu-bliźniaka, licząc na częściowy zwrot inwestycji. Nie podobały mi się z kolei drobne różnice pomiędzy obiema częściami domu, jak np. normalne okna vs. okna dachowe (mniej światła i więcej problemów z ich utrzymaniem w czystości). Pewne wątpliwości budzi również ogromne rotowane okno w kuchni (Wyobraźnia chętnie podsuwa mi napawające mnie pewnym lękiem obrazy takiegoż okna wylatującego z zawiasów.) oraz przebiegającą bezpośrednio obok domu sieć wysokiego napięcia.

…Właśnie zdałam sobie sprawę, że tak bez entuzjazmu dziś piszę. Powodem nie tylko smętna pogoda, lecz pewne zmiany wokół mnie, w przypadku których próbuję oszacować, kiedy i w jakim stopniu mnie dotkną. Co zrobić, czy wykonać pewne ruchy, czy też spokojnie poczekać na rozwój wypadków. Ha.

Skomentuj

