Drobne przyjemności

Cisza, cisza jak makiem zasiał. Ano. Z różnych powodów zrobiliśmy sobie tydzień przerwy od nieruchomości. Jakże przyjemnie było móc wrócić o normalnej porze do domu, obejrzeć jakiś film lub poczytać książkę. Albo zajrzeć w końcu do sklepu jednego czy drugiego, nie na zasadzie cotygodniowych szybkich zakupów z listą w ręku, ale dla przyjemności, samego powłóczenia się i powzdychania, poprzymierzania, pomarzenia o kolorach, fakturach, wystrojach, chwili, gdy w końcu przyjdę tam z pomysłem na moją własną przestrzeń.

Jutro powrót do szarej rzeczywistości, ale dziś powspominam jeszcze piątkową kolację, na którą zaprosił mnie walentynkowo MDP. Do mojej ulubionej restauracji EVER. Jest to jedyne miejsce, dokąd udaję się z pełnym zaufaniem co do wysokiej jakości i świeżości podanego jedzenia. Knajpka działa poniekąd zgodnie z zasadami ruchu slow food, gdzie posiłki należy obowiązkowo celebrować, smakować się nimi (bo jest czym), a każde danie jest with a twist. Tym razem skusiłam się na wątróbkę. Generalnie to… nie lubię wątróbki. Kojarzy mi się ze smażonymi na patelni kawałkami mięsa i cebuli, czyli czymś ciężkim i absolutnie nieodpowiednim dla mnie. Ale tamto, tamto to było niebo. Zamówiłam wątróbki śródziemnomorskie, czyli, jak mnie oświecił właściciel restauracji, wątróbki w sosie sherry. Nieco skarmelizowanym, co przypomniało mi kurczaka w sosie teriyaki. Z kolei MDP poprosił o grillowane sznycle, przedstawiono mu kilkuminutowy opis dania i sposobu jego przygotowania, który to wywód został przekornie zakończony słowami „Ale przykro mi, dzisiaj już tego nie ma”. W żadnej innej restauracji przed gościem nie zostanie roztoczona taka wizja smaków, kulinarna fatamorgana. Zawsze w odpowiedzi słychać krótkie, zwięzłe, oschłe „Nie ma”. Ot.

Skomentuj

