Ulepimy dziś bałwana

…ale chyba z błota.

Za oknem deszczowy i zimny maj, jak śpiewała Kora, za to w domu cieplutko przy włączonym ogrzewaniu (Jak dostanę faktury, nie będzie mi już tak wesoło ;)). No i też jak się człowiek nabiega po piętrach i namacha przy zamiataniu, odkurzaniu i myciu, to również na chłód nie narzeka.

Dziś „po lekku”, czyli tylko odkurzyłam i umyłam panele w pokoju, kilkoro drzwi też już błyszczy. Potrzebowałam trochę oddechu po wczorajszej łazienkowej zgrozie. O ile łazienka na górze (z której najwidoczniej rzadziej korzystano) poszła mi kilka dni temu dość sprawnie, o tyle ta mała klitka na dole zapewniła nam rozrywkę na całe wczorajsze popołudnie i wieczór. Nam, czyli mi i mamie MDP, która przybyła, gdy balansując na drabinie (chyba mam lęk wysokości) zmagałam się z syfem na kafelkach na jednej ze ścian. Brud walczył długo, opierał się moim wymyślnym technikom, ale w końcu, wspólnymi siłami, sprawiłyśmy, że łazienka lśni. Pozbyłam się sieci pajęczyn oplatających szafko-umywalkę i lustro, zmyłam ten wstrętny osad tytoniowo-tłuszczowo-nie-chcę-wiedzieć-jakiego-pochodzenia ze wszystkiego, a tymczasem mój dzielny pomocnik niczym w reklamie detergentów wyszorował ubikację z całego nagromadzonego latami brudu. Nie mamy złudzeń, rączki Pani Flejtuch z pewnością od dawna nie sięgnęły po szczotkę.

Podczas gdy wszelkiej maści szmatki i płyny kończą mi się w zastraszającym tempie, cieszę się, że z każdym dniem powoli posuwamy się do przodu i przygnębiające myśli zostają wyparte.

I tak zastanawiam się czasem, która z opcji byłaby najlepsza: Stosunkowo niewielki remont domu, remont całkowity maszkary czy budowa / kupno nowiutkiej nieruchomości.

Opcję nr 2 wybrali sąsiedzi. Za dość przystępną cenę zakupili dom w stanie do kompletnego remontu, po czym babrali się z nim przez… 4 lata, a rachunek całkowity sięgnął naszych wydatków na dom.

Z kolei w opcji nr 3 przeraża mnie użeranie się z fachowcami przez 1,5-2 lata (Owszem, można postawić dom szybciej i nie zostawiać go w spokoju przez zimę, by osiadł, tylko później nie należy dziwić się na widok np. pękających ścian).

Jadąc wczoraj rano do pracy słuchałam mojego ulubionego radia, Trójki, w której akurat trwała audycja na temat mantr, jakie sobie codziennie powtarzamy. W tym kontekście czyż nie uroczo brzmi wypowiadana zwykle przez budowlańców mantra „Oj, to się tak nie da”? Albo „Oj, to będzie drogo kosztowało”?

Skomentuj

