Szafkomania

Jako że ostatnio głównie użalałam się nad sobą i nad tym, jak bardzo wszystko mnie boli, poszukiwania mebli nie posunęły się za bardzo do przodu. Wymyśliłam sobie m.in. zwykłą kuchenną szafkę wolnostojącą, z 2 półkami, bez szuflad. Drewnianą lub z płyty, byle w miarę dobrej jakości. Żadna ekstrawagancja.

W sklepie z meblami sosnowymi taka szafeczka kosztowała ok. 1100-1200 zł plus dopłata za wybarwienie w wybranym kolorze, ale trochę szkoda mi było wydać tyle pieniędzy na jedną zwykłą kuchenną szafkę, szczególnie, że za kilka lat planujemy zmienić wystrój kuchni.

Rozejrzałam się po okolicy, i tak w pierwszym lokalnym sklepie z meblami kuchennymi podano mi możliwy termin realizacji zamówienia za ok. 1,5 miesiąca. Zastanawiam się, jak długo trzeba w takim razie czekać na całą kuchnię…

Z pracownikiem kolejnego sklepu ciężko było mi się dogadać. Najpierw on przebywał na urlopie, potem ja na delegacji, godziny otwarcia sklepu niby stałe, ale zastać w nim gościa rzecz prawie niemożliwa, gdyż ciągle jeździ do klientów na pomiary. Światełko alarmowe powinno było zapalić się jednak znacznie wcześniej: Gdy sklep ma w nazwie „studio”, „design”, a w dodatku szpanersko-wypaśną stronę internetową, oznacza w większości przypadków, że będzie drogo. Chociaż „drogo” to piękny understatement. Wycena szafki drewnianej w tym przybytku luksusu opiewała na kwotę 3800 zł (słownie: trzy tysiące osiemset złotych 00/100), a wersja z płyty – 900 zł.

Pozbierałam szczękę z podłogi, otworzyłam Aledrogo i po 5 minutach wyszukiwań znalazłam 2 szafki w rozsądnej cenie, w odpowiadających mi wymiarach, i w rezultacie przesyłeczka już czeka w korytarzu na parterze na złożenie.

Dlaczego nie kupiłam szafki w IKEA: Ponieważ na dziale Kuchnia są 2 stanowiska konsultantów. I jeśli ma się wyjątkowego pecha, to trzeba odstać swoje w kolejce na obsługę i wysłuchać bzdurnego marudzenia lafiryndy, która nie wie, czego chce, tudzież chce, ale nie wie, czego. Ponadto IKEA nie przycina blatów na żądaną szerokość szafki, co w moim przypadku oznacza, że musiałabym zapłacić za duuuuży blat tylko po to, by następnie samej przyciąć go do szerokości 80 cm.

Ale za to IKEA ma w ofercie ciekawe biurka do gabinetu. Których kolory co prawda całkowicie burzą moją Koncepcję, ale to standard. Przy urządzaniu domu trzeba być elastycznym. Ewentualnie mieć dużo piniążków.

Skomentuj

