Gdy w Nowy Rok skwar i upał, baran wilka będzie chrupał

Witajcie w nowym roku 🙂

Po ostatnim poście odezwało się kilka oburzonych głosów, jak to mogłam postawić kozę w salonie.

Moi drodzy. Koza bywa zarówno zwierzęciem, jak i małym, wolnostojącym kominkiem. Pelikany Wy moje.

Anyway, ani z kozą, ani z witryną nic nie ruszyło się do przodu, jako że w pewnych kwestiach jestem uzależniona od czasu WT. Coś za coś.

Za to mogę uroczyście oświadczyć, iż MDP, po kilku(nastu) narzekaniach na moje pomysły odnowienia komód, których odnawiać specjalnie nie było trzeba, na wybór zbyt ciemnych odcieni i kiepskich lakierów, na pomysł zastąpienia drewnianych gałek ozdobno-porcelanowymi, w końcu (czytaj: po pół roku) sapiąc pod nosem pomógł mi z renowacją tychże mebelków. Komoda z sekretarzykiem w kolorze ciemnobrązowym, z biało-niebieskimi gałkami, ozdobiła naszą sypialnię, natomiast druga, jasnobrązowa, z biało-złotymi gałkami, powędrowała po pokoju gościnnego nr 2.

MDP pomógł mi także z oszlifowaniem przedwojennego stoliczka zakupionego na giełdzie staroci. Potraktowałam mebelek moim ukochanym woskiem, teraz odczekam trochę, a następnie ładnie go wypoleruję. Stoliczek był dość zniszczony, miał piękny mahoniowy kolor. Przez chwilę kłuły mnie wyrzuty sumienia ze względu na zmianę koloru mebla, ale cóż, mahoń pasowałby w naszym domu jak pięść do oka – tudzież nosa (Swoją drogą, fascynujące porównania, jeśli się nad tym głębiej zastanowić).

Ze stolika w mojej małej kuchni ostatecznie zrezygnowałam, stawiając na więcej przestrzeni do przechowywania.

I tak sobie teraz rozmyślam… Za ten cały wkład MDP w renowację mebli, chyba koło nosa przejdzie mi kolacja w wypaśnej restauracji (vide nasz zakład sprzed kilku miesięcy) 😉

Skomentuj

